Köpvillkor för privatkunder

Företagsinformation

www.sundlings.se tillhandahålls av Sundlings Sverige AB med Org. Nr. 556345-3561, nedan kallat Sundlings. Information och bilder på hemsidan ägs av Sundlings eller partner och får inte kopieras utan tillåtelse

Priser

Alla priser anges inklusive svensk moms, för närvarande 12% på livsmedel och 25% på övriga produkter. I kundvagnen framgår totala priset inklusive moms och tillägg för frakt.

Betalning

Betalning sker genom vald kortbetalning i kassan. Betalningsmetoden tillhandahålls av Bambora tillsammans med samarbetspartners. Kortbetalning accepteras av Visa, MasterCard och Maestro. Debitering av ditt betalkort sker direkt.

Frakt & fraktmetoder

En fraktkostnad om 85 kr tillkommer på samtliga beställningar. Vi levererar din vara med PostNord.

Leveranser

Beställningar som läggs vardagar före klockan 11.00 behandlas samma dag och levereras normalt inom 1 – 3 dagar. Leveransen sker direkt till den adress du har angett vid beställningstillfället

Skadade varor och reklamationer

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar att varorna inte är skadade eller felaktiga. Skulle varan visa sig vara felaktig eller skadad ber vi dig kontakta oss så snart som möjligt via e-post till adressen popcorn@sundlings.se så får du vidare instruktioner

Ångerrätt

Som kund har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Ångerrätten kan endast utnyttjas om varan kan återlämnas i originalförpackning och är i väsentligen oförändrat skick. Du har rätt att öppna förpackningen och prova varan, men den får ej vara använd utöver detta. Du har dock inte rätt att returnera en bruten livsmedelsförpackning eller ångra ett köp av en order som totalt understiger 400 kr. Vid utnyttjande av ångerrätt står kunden för returfrakten.

Återbetalningsskyldighet

Om du utnyttjar din ångerrätt ska Sundlings betala tillbaka hela varans belopp snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi mottog varan. Du får själv betala returkostnaden när varan skickas tillbaka. Se även konsumentverket eller distanshandelslagen.

Reklamation

Sundlings tillämpar Konsumentköplagen vid reklamationer. Du har därmed rätt att reklamera en felaktig eller trasig vara inom tre år från köptillfället. Om du vid uthämtningstillfället upptäcker att paketet har synliga fel som kan ha påverkat skicket på den beställda varan ber vi dig att inte lösa ut det. Gör istället en reklamation direkt till PostNord och be utlämningsstället att skicka tillbaka paketet till Sundlings och skriva returorsaken på paketet. Maila sedan popcorn@sundlings.se och informera om reklamationen.

Sekretess, säkerhet & personuppgifter

I samband med din beställning godkänner du att Sundlings lagrar och använder dina uppgifter. Det gör vi för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt Personuppgiftslagen har du på begäran, en gång per år, rätt att få del av den information vi har registrerat om dig. Se även vår Policy för dataskydd och integritet på www.sundlings.se

Kontakt & Kundtjänst

Du når oss på Sundlings via e-post på popcorn@sundlings.se eller på telefon 0510-861 80.

Cookies

En cookie är en textfil som skickas från en websida till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Cookies används exempelvis för att lagra inloggningsinformation eller din kundvagn när du surfar runt på olika webbplatser. Om din webbläsare är inställd på att inte acceptera cookies kommer du inte ha möjlighet att göra någon beställning på vår sida. Du kan lätt ändra detta under inställningar i din webbläsare. Observera att vi inte använder cookies för att spara personlig information om dig.

Force Majeure

Force Majeure såsom krig, omfattande arbetskonflikt, blockad, eldsvåda, miljökatastrof, allvarlig smittspridning eller annan omfattning som part inte råder över och som förhindrar part att fullgöra sina skyldigheter och befriar part från detta. Sådan befrielse gäller under förutsättning att verksamheten inte heller kan bedrivas under dessa förhållanden. Motparten skall omedelbart underrättas om omständigheter som kan tillämpning denna bestämmelse

Ändring av avtalsvillkor

Efter att kund genomfört ett köp äger Sundlings inte rätt att ändra villkoren för aktuellt köp om inget annat är överenskommet.

Klagomål

Har du som kund något klagomål på levererad order kan detta framföras till popcorn@sundlings.se

Tvister & lagar

Svensk rätt skall tillämpas på samtliga köp enligt dessa avtalsvillkor. Tvist om köp enligt dessa avtalsvillkor skall exklusivt prövas av svensk allmän domstol.